CZY MASZ JUŻ ADRES DO E-DORĘCZEŃ?

2024-12-29 16:48:00 Autor: Witold Bzdęga

W związku z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych i późniejszymi zmianami w okresie przejściowym do końca 2025 r., podmiot publiczny będzie kierował korespondencję do podmiotu niebędącego podmiotem publicznym na adres do doręczeń elektronicznych – jeżeli odbiorca taki adres posiada. Jeżeli odbiorca nie posiada e-adresu, korespondencja będzie mogła być kierowana w dotychczasowy sposób.

W związku z powyższym od 1.01.2025 r. należy uruchomić skrzynkę do e-doręczeń oraz opracować najlepszy model wysyłki, opisać procedury, wdrożyć i przeszkolić pracowników.

Jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń?

Link do artykułu

Jak korzystać z e-Doręczeń?

Z e-Doręczeń będzie można korzystać przez:

Kto płaci za wysyłkę dokumentów przez e-Doręczenia?

Bezpłatna jest korespondencja:

Podmioty publiczne będą płacić za wysyłkę dokumentów do obywateli, firm i innych instytucji niepublicznych.

Obywatele i firmy będą ponosić koszty korespondencji, jeżeli nie będzie w niej uczestniczyć podmiot publiczny, czyli np. między firmami czy między firmą a osobą fizyczną.

Wysyłka wiadomości z wykorzystaniem usług PURDE I PUH jest płatna, cennik opublikowała Poczta Polska.

Usługa

Cena
(netto)

Cena
(brutto)

List polecony z potwierdzeniem odbioru
(ekonomiczny, krajowy, format S)

Oszczędność
przy wysyłce
1 szt.

Oszczędność
przy wysyłce 100 tys. sztuk

PURDE

5,30 zł

6,52 zł

11,80 zł

5,28 zł

528 000,00 zł

PUH

8,35 zł

10,27 zł

11,80 zł

1,53 zł

152 950,00 zł

 

Najczęściej zadawane pytania:

Link do materiału