Gmina Turek
SAMORZĄDOWY PORTAL EDUKACYJNY
O CYBERBEZPIECZEŃSTWIE

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Samorządowy Portal Edukacyjny o Cyberbezpieczeństwie Gminy Turek

Gmina Turek zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Samorządowego Portalu Edukacyjnego o Cyberbezpieczeństwie Gminy Turek.

  • Data publikacji strony internetowej: 2024-12-18
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-12-18

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2024-12-18
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-12-18

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Ewelina Pietrzak.
  • E-mail: admin@gmina.turek.pl
  • Telefon: 63 279 40 84

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Wójt Gminy Turek
  • Adres: Urząd Gminy Turek
    ul. Ogrodowa 4; 62-700 Turek
  • E-mail: ug@gmina.turek.pl
  • Telefon: (+48 63) 279 40 60

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Turek, ul. Ogrodowa 4, 62-700 Turek
Do budynku prowadzi  1  wejście od ul. Ogrodowej.

Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się za schodami.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu zamontowany jest przycisk przywołania. Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze.

Urząd nie jest wyposażony w toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.